Advies en begeleiding

  • Het Nederlands van onze medewerkers verbeteren – hoe beginnen we eraan?
  • De lessen Nederlands in ons bedrijf hebben niet het gehoopte resultaat – waar loopt het fout?

Voor bepaalde vragen volstaat een kort antwoord niet. Bij advies en begeleiding helpen we u om opleidingstrajecten op maat uit te stippelen. 

Hoe gaan we te werk?

We starten met een analyse van de taalsituatie in uw bedrijf aan de hand van niveautesten, enquêtes, observaties en gesprekken.

Op basis van de resultaten geven we een advies op maat: we stellen verschillende taalacties voor om het Nederlands te leren en te oefenen in uw bedrijf.

Het Huis van het Nederlands geeft zelf geen les maar werkt samen met verschillende taalaanbieders (VDAB, privétalenscholen, CVO, …). We zoeken de meest geschikte partner voor uw bedrijf. We helpen bij het opstarten van de lessen en we zorgen nadien ook voor de nodige opvolging en evaluatie. De acties om Nederlands te oefenen, zoals conversatietafels of taalpeter-/meterschap, begeleiden we helemaal zelf. 

Waarom samenwerken met het Huis?

  • U biedt een betere dienstverlening: meer Nederlandstalige klanten worden geholpen in het Nederlands.
  • U haalt een groter rendement uit uw investering: uw medewerkers leren het Nederlands dat ze effectief nodig hebben voor hun job. Bovendien stimuleren we oefenkansen op de werkvloer voor een beter resultaat van de lessen.
  • U wint tijd bij het zoeken naar een geschikte talenschool, het Huis van het Nederlands heeft een uitgebreid netwerk van partners.
  • U krijgt neutraal advies: het Huis van het Nederlands heeft geen commerciële belangen, ons advies vertrekt van de behoeften van uw bedrijf en uw medewerkers.
  • U biedt uw medewerkers een kwaliteitsvolle opleiding: we volgen nauwgezet de lessen op d.m.v. observaties, evaluaties,… en sturen bij waar nodig.
  • U verwerft de nodige knowhow om na de samenwerking met het Huis de taalacties in uw bedrijf zelfstandig verder te zetten. 

Een dure zaak? Hoeft niet!

Voor ons aanbod advies en begeleiding wordt een prijsofferte op maat opgesteld. Aangezien het Huis van het Nederlands Brussel voor zijn dienstverlening aan bedrijven gesubsidieerd wordt, blijft de kostprijs voor uw bedrijf beperkt.

 

"Het Huis is echt actief op de werkvloer, waardoor we een duidelijke verbetering merken. Onze teamleaders in het sorteercentrum Brussel X durven al veel vaker Nederlands spreken. Hun woordenschat is bovendien uitgebreider. Ze geven betere briefings aan de medewerkers en het werk in het algemeen verloopt vlotter." - Patrick Devroey,HR Business Partner bij bpost