Nederlands in openbare besturen

“Kan ik u helpen?”

“Ik heb een nieuwe identiteitskaart nodig.”

Aan het loket word je graag in je eigen taal geholpen. Brusselse gemeenten, OCMW’s en gewestelijke instellingen kunnen sinds 2011 terecht bij het Brusselse Huis van het Nederlands voor advies en begeleiding.

Drie gemeenten, drie OCMW’s en de Stad Brussel werkten al samen met het Huis om taaltrajecten op maat op te starten. We streven samen naar een realistisch taalbeleid waarbij de medewerkers het Nederlands leren én oefenen dat ze nodig hebben voor hun job.

Benieuwd wat het Huis voor jouw gemeente of OCMW kan betekenen? Contacteer taaladviseur Joke Jacobs.

 

NL@City.brussels

NL@City.brussels is een digitaal leerplatform ontwikkeld door het Brusselse Huis van het Nederlands. Met meer dan 600 audiofragmenten en tal van (spreek)oefeningen kunnen Brusselse ambtenaren typische situaties aan het loket of aan het onthaal inoefenen. De website heeft bovendien een mobiele versie: met je smartphone of tablet kan je er overal op.

Werk je aan het loket of onthaal van een Brusselse openbare instelling? Vraag je login aan en begin direct te oefenen!