Nederlands in winkels

“Goeiedag, bonjour!”

Wie gaat winkelen, doet dat graag in zijn eigen taal. Ook winkeliers zijn zich hier van bewust en willen daar iets aan doen. Het Huis van het Nederlands Brussel biedt hulp:

  • Via promocampagnes: in samenwerking met handelaarsverenigingen, winkelcentra of gemeentebesturen stimuleren we verkopers om Nederlandstalige klanten in hun eigen taal te helpen.
  • Verkopers die hun Nederlands willen oefenen of veel gebruikte woorden of uitdrukkingen willen opzoeken, kunnen het zakwoordenboekje “Prêt à Parler” gebruiken. Het zakwoordenboekje is te koop voor €2,50.  Bestellen kan via het invulformulier. Je kan het zakwoordenboekje ook gratis downloaden.
  • Shopmanagers kunnen bij ons terecht voor taaladvies op maat van hun winkel(s). Verschillende bedrijven uit de  retailsector, zoals Zara, Inno, MediaMarkt, Cora, Decathlon … hebben de voorbije jaren een beroep gedaan op onze expertise.

Ben je docent NT2 en geef je les aan winkeliers? Het Huis van het Nederlands Brussel heeft lesmateriaal op maat van de verkoopsector ontwikkeld.

Ben je shopmanager en zoek je oplossingen voor de kennis van het Nederlands van uw personeel? Neem dan contact op met een taaladviseur voor een vrijblijvend advies.

 

"Samen met het Huis zijn we tot een succesvolle formule gekomen om de taallessen te combineren met de praktische organisatie van de winkel. De verkopers leren tijdens een taalbad van 2 weken precies wat ze nodig hebben voor hun job. Door de professionele begeleiding en advies van het Huis heb ik zelf ook veel geleerd over het organiseren van interne taalopleidingen."

- Nicolas Rombaut, Directeur in opleiding bij Decathlon Anderlecht -